17 december 2007

Besök av tomten

Konversation med chefen idag:
Chef: Nå, Lina, har du hittat nån pojkvän åt dig i Åbo?
Lina: Nope!
Chef: Varför int?
Lina: (säger inget, men ler)
Chef: Tycker du int om män?
Lina: Jodå!
Chef: Men du kanske inte har upptäckt vad man gör med dem än?
Lina: Jo, det har jag nog.
Chef: Ja, men är det inte ett mänskligt behov att få varje dag?
Lina: Kanske inte ett dagsbehov, direkt...
Chef: Men du äter väl varje dag?
Lina: Jaa...
Chef: Ja, på samma sätt är det ett dagsbehov.
Lina: Okej...
Chef: Jag började bara fundera om du tycker om flickor istället.
Lina: I så fall är det inget jag har märkt ännu.
Chef: Men du kanske borde pröva.
Lina: Hmm...
Chef: Kanske jag också borde pröva att vara med en man.
Lina: Kanske det..
(Lina lämnar diskussionen)
Det GÅR faktiskt inte att ha en vettig diskussion med honom.

Idag stod jag och pratade med en kund, som försökte ta sig fram på någon slags engelska. Jag vet inte riktigt vad han ville, men han ville tydligen väldigt gärna ha någon att prata med. Plötsligt hör jag att någon kommer in i butiken. Jag vänder på huvudet och tro det eller ej, men innanför dörren står självaste jultomten. Kanske var det samma tomte som tittade ondskefullt på Jozzy. Åt mig var han dock ganska snäll. Han steg bara bredbent innanför dörren, vinkade åt mig och hojtade "God Jul". Jag god jul-ade tillbaka och så for han.
Det bor märkligt folk i den här stan.

Efter jobbet har jag bara skrattat med Emma och så var jag och hälsade på Micki en stund. Det var trevligt.

Julklappstips nummer 28 är en öppen spis till lägenheten. Jag vet inte riktigt hur det skall gå till, men det är så härligt med en brasa.


Jag har inte skrivit uppsats idag heller. Jag är en värdelös människa.
Kanske imorgon...

Ganska roligt att jobba i alla fall.
Och det är som Jose sa tidigare, ingenting har ändrats i Jeppis. Jag tror jag gillar det.


Nati nati!

Linkken

Inga kommentarer: