30 november 2007

Snörvlande blondin

Jag är lite ledsen. Detta är syster Emmas sista helg i Åbo innan hon far hem. Efter julen far hon dessutom till Amsterdam ett halvår och sedan till London ett år. Så det lär dröja innan jag festar med henne i Åbo igen. Och jag kan inte gå ut igen. Jag har tagit det lugnt idag, sovit ordentligt inatt, druckit finrexin och försökt tänka mig frisk, men förgäves. Jag har fortfarande feber och blir andfådd av minsta lilla ansträngning.

Så det blir en lugn hemmakväll. Alldeles ensam kommer jag att vara eftersom alla andra är på glöggrundan. Nåväl, måste festa med Emma då jag kommer hem över julen. Det blir också bra.


Hörde ett bra citat idag:
"I have to stop thinking. I'm blonde, it's just not working."
Det passar ganska bra in på mig. Jag borde inte tänka så mycket. Det blir bäst så.


Ett bra tips för alla damer om ni känner er lite nedstämda: Ta en titt på förra söndagens avsnitt av parlamentet. Magnus Betnér i uppknäppt skjorta är nog aldrig fel.


Idag är en dag då man verkligen önskar att man hade alla säsonger av Sex and the city eller OC på DVD. Det får bli julklappstips nr 12.
Tills jag får eller köper det får jag nöja mig med alluc.org där man tack och lov kan se i princip allt.


Trevlig fredagskväll på er!


Linkken

Inga kommentarer: