10 november 2007

Rädsla

Detta har varit en konstig dag. Jag har gjort mycket vettigt. Faktiskt.

Men nu har det hänt. Josefine har plockat fram den största skammen i mitt livs historia, den händelse som får mig att må som mest illa och dragit in det i mitt liv igen. Hon har nästan lovat en livs levande gorilla att sätta sin lurviga tass i vårt hem. Dethär är inget zoo. Tvinga mig inte att återuppleva det mest otäcka igen. Snälla Josefine, jag ber dig via bloggen, låt mig slippa. Rädda mig från det otäcka odjuret, låt honom inte komma nära mig. Det har redan orsakat så mycket smärta och besvär. Vi måste lämna det här bakom oss och gå vidare. Det finns inte längre plats för djur som han i mitt liv.


Om gorillan kommer hit kommer han att förgifta luften i vår lägenhet. Det kommer inte att vara möjligt för oss att bo kvar. Då finns det bara två alternativ: Flytta långt härifrån eller kasta in handduken.


Nu skall jag duscha i alla fall.
Det är ju barty hos Peddi.


Farväl!
//Lina

Inga kommentarer: