10 november 2007

Älskade snö

Jag vaknade nyss upp ur mina härliga drömmar, satte på min nya Antti-skiva (som för övrigt är exakt så bra som jag trodde den skulle vara, kanske bättre...) och satte mig ner för att se hur snöflingor faller ner på marken. Tittar man närmare på dem är det antagligen snöblandat regn, men det gör ingenting. Man skall glädjas åt de små sakerna i livet.


Igår hade vi tv-kväll hemma hos Peddi. Det beror mest på att han har digibox, men också lite för att vi tycker om honom. På vägen dit blev vi antastade av jobbiga fyllon. De ville festa med oss. Vi ville definitivt inte festa med dem. Vi blev lite arga till sist.


Idag är det lördag. Inflyttningsfest hos Peddi ikväll, men fram till dess är det mest praktiska saker som gäller. Jag skall försöka rensa ut min garderob lite. Jag har insett att jag har en massa onödiga kläder där som jag faktiskt aldrig använder. Varför har jag till exempel en miljon pyjamas där? Jag använder ju aldrig pyjamas! Skall även försöka läsa lite, terrorisera min syster och hennes vän samt besöka affären. Det ser ut att bli en lovande dag.
Men först av allt skall jag sitta här, dricka en kopp kaffe och bara njuta av den ljuva musik som flödar ur Antti Tuiskus välformade mun.


//Lina

Inga kommentarer: