07 november 2007

Humor

Tomtemor och hennes bihang har kommit hem efter ännu en givande skoldag.
Vi insåg dock snabbt att det inte alls var speciellt kallt idag så vi hade kanske klätt oss lite för varmt. Vi såg mest ut som om vi skulle på studieresa till Grönland. Joses kommentar till mig:"Du ser ganska lustig ut. Man ser inget hår, bara...mössan." I alla fall är jag inte lika frusen nu.

Språkvården var ganska intressant. Mer intressanta saker har jag varit med om, men det var helt okej. Jag har lärt mig att gårdskarl, skolningstillfälle och dragare är ord som inte bör användas i skrift. Extremt spännande.
Detta hände på lektionen:
Klasskamrat: Den här första meningen, "Förutom lunchen hör bastu- och simgästerna till de flitigaste", är lite lustig.
Resten av klassen:Hahahahahaha!
Jose och Lina: Va?
Resten av klassen: (fortfarande) Hahahahahaha!
Jose och Lina: Vad är så roligt?

Visst, det var en knasig mening, men sådär hysteriskt roligt var det inte. Skribenten hade antagligen bara bråttom, eller kanske var det en dålig dag. Intellektuell humor är ingenting för oss. Det finns roligare saker än språkfel. Den bästa formen av humor är den där man pratar om totalt oviktiga saker och helst driver lite med sig själv. DET är roligt. Att lunchen uppfattas som flitig är ingenting jag kommer att skratta åt resten av mitt liv.
En av killarna i klassen har förvandlats till Jesus. Hans ansikte är helt igenväxt. Jag älskar skägg, men det måste väl finnas gränser.


Nu skall jag vila en stund, är tjock i skallen.
Sen är det studier som gäller idag. Tyvärr...


//Lina

Inga kommentarer: