29 november 2007

Dödsvandring

Idag var grammatiken ovanligt tråkigt. Det var faktiskt så tråkigt att vi sedan satt i matsalen i tre timmar och pratade om allt och inget med Mia och Leffe. Tur att det fanns kaffe. Det var väldigt trevligt.

Det var livsfarligt att gå till skolan. Det var nämligen halt överallt och speciellt i nerförsbacken utanför vårt hem. Vi var säkra på att vi inte skulle komma fram helskinnade, men det lyckades faktiskt. Man kan säga att vi lurade döden, nästan.

Jag har egentligen ingenting nytt att komma med idag. Det har varit en helt vanlig dag och ser ut att bli en lugn och vanlig kväll.
Hoppas jag inte blir sjukare. Vill inte missa glöggrundan imorgon.
Jozzy har fortsatt att hota mig hela dagen, bland annat har hon sagt att hon skall köra över mig med en plogbil. Jag är nästan lite rädd.


Nu skall jag gå och lägga mig i soffan en stund och fundera över livet.


Lina

Inga kommentarer: