26 oktober 2007

Nokia 1611

Åter är en arbetsdag och också en hel arbetsvecka över. Jag hade glömt bort hur roligt det kan vara att jobba, men denhär veckan blev jag påmind om det. Med kotlettkrig, förstörda luftslangar och annorlunda romanser har denhär veckan varit riktit trevlig.

I dag har jag köpt en ny mobiltelefon. Tjaa, ny är väl inte det rätta ordet, bättre begagnad passar väl bättre. Minns ni Nokia 1611? En av de första riktiga mobiltelefonerna som fanns i varje hem. En sån har jag köpt i dag. En hel euro på loppis. Tyvärr fick man inte med någon laddare, så jag kan inte få igång den. Men det är inte så viktigt, den är åtminstone vacker att se på.

Min vän i sjömanskavajen befinner sig i Sveariket. Själv har man ännu över en vecka kvar i Jakobstad med omnejd, men nästa söndag bär det av till Åbo igen. Skönt.

Josefine

5 kommentarer:

Anonym sa...

Imoron ringer ja åt moffa å frågar om a har kvar ladarn. Vi måst ju få igång telefon! ha e så fantastiskt fin! ja älskar a! :)

Anonym sa...

får man fråg VAFÖR VAFÖR VAFÖR du har köpt en 1611??? och sej int att he var för att ha va billi å fin! :P

Anonym sa...

Tänk om några år, tå era värdefull o så ska ja säli a o få jättemyki penga!

Anonym sa...

Öööhh... Jose, va menar du me "JA ska säli a..?" VI ska säli a. du minns hu e va. ja va me å hitta a, ja ska ha hälften. vi komber att bli rik! :)

Anonym sa...

dont think so lina..