03 oktober 2007

Ett litet diskret asgarv

Vi har just kommit hem från skolan. Det var en knepig dag i skolan.
Språkvården gick ganska bra och läraren överlevde, trots den omöjliga uppgiften igår. Hon var så snäll och gullig att jag blev lite varm i hjärtat ändå. Mjukis som man är...
Men på språkvetenskapen brakade helvetet lös. Det började så bra, jag var ändå relativt uppmärksam på vad gubbjäveln sa. Men så släppte Jose en liten, till synes oskyldig kommentar som var så konstig att det inte gick längre. Jag satt och fnissade hysteriskt i typ 20 minuter. Det var nästan pinsamt. Jag var sjuk i varje muskel i mitt ansikte och tårarna rann för det var så jobbigt att tvinga ner volymen på det som kunde ha varit ett riktigt brutalt gapflabb.
Jose hade kunnat hålla skrattet i styr, men när jag skrattade gjorde hon det också, det gick faktiskt inte att hålla munnen stängd. Kul var det. Men tungt.



Dagens:
Josefine:Ja tycker A e så vild i tryni.
Tolkning för normala människor:Jag tycker A pratar så mycket.
Jozzy är nog en av de sötaste människorna jag känner. Men hon är definitivt en av de konstigaste! Haha!




Lina:Jose, vaför uttyrckt du de på hede sätti?
Jose:Sa du just uttryckt? He hejter ju uttyrckt!
Lina:Ja, men ja sa ju he.
Jose:Jaja, bra.


Nu ska jag tvätta kläder. Sen packa. Sen baka. Sen dricka kaffe med Timo.


Om ett dygn far jag hem...:)


//L

Inga kommentarer: