26 september 2007

Ytterst normalt

En väldigt vanlig dag håller på att lida mot sitt slut.
Idag har jag inte gjort speciellt mycket. Varit i skolan, handlat, nördat på datorn, pluggat och nu varit på till syrran på saft och pratstund. Det var trevligt. Vi träffas lite sorgligt sällan med tanke på att hon bara bor ett kvarter bort. Jag måste skärpa mig.

Jose och jag åt romantisk middag idag. Vi hade levande ljus och allt. Jag vet inte riktigt varför, det kändes bara som en bra idé. Det var mysigt. Vi är ganska gulliga ibland, Jose och jag.

Idag skulle vi ju vara normala. Det har gått ganska bra, faktiskt. Det kan bero på att varken Jossan eller jag är riktigt i skick. Jag är ganska säker på att galenskaperna fortsätter så fort vi tillfrisknar.


Jag blev så arg i skolan idag. Jag hade något riktigt smart att säga då vi diskuterade en artikel på språkvården. Men naturligtvis kom klassens besserwisser och sa det före jag hann öppna trynet ens. Jag funderar nu ut ett lämpligt straff åt henne. Det enda jag kan komma på som ens kan komma nära tillräckligt plågsamt är elektriska stolen. Jag skall fundera lite till.


Nää, nu ger jag upp. Hjärnan är mörk och tyst. Den har sagt "tack för idag" och somnat. Snart gör resten av mig detsamma.


Godnatt på er!

Inga kommentarer: