26 september 2007

Rastlös in the city

Jose har pratat om jul sedan hon vaknade och jag måste erkänna att efter att ha sett några avsnitt av Sunes jul så längtar jag också till jul. Jag vill pynta lägenheten, köpa julklappa och lyssna på Antti Tuiskus eller Celine Dions julskiva samtidigt som jag sitter och myser i soffan med med levande ljus i hela lägenheten. Det kommer att bli mysigt. Åbo är vackert på vintern. Jag längtar.

Angående Sune. Om jag någonsin får en pojke skall han inte vara som Sune. Dock skall han vara som Håkan. Han är ett mästerverk! Jag blir alldeles varm inombords av att tänka på honom och titta på honom. Jo, han måste vara något av det bästa någon människa någonsin uppfunnit. Vi är Anders Jakobsson och Sören Olsson evigt tacksamma för detta lilla glädjeämne!

Jag känner mig rastlös. Jag har ingenting att göra, inga läxor att laga och knappt någonting att läsa. (Okej, det sista var en lögn.) Nu skall jag i alla fall äta lunch och någon gång sent i eftermiddag skall jag dricka saft med min syster. Men jag har ungefär fem timmar att göra av med före det. Nåväl, det ordnar sig.


Lönnen utanför vårt vardagsrumsfönster blir bara finare och finare. Hösten är inte helt fel ändå. :)

1 kommentar:

Malin sa...

Vá roligt att ni bloggar tillsammans! Jag måste komma och hälsa på ngn gång :) Lina, känn ingen press på hembakt!:) <3