25 september 2007

Efter att ha vilat ögonen på den alltid lika fagre Wentworth Miller i en timme befinner Josefine och jag oss i ett dilemma. Vad händer nu? Skall vi gå till sängs? Skall vi se en film? Eller skall Josefine faktiskt göra språkvårds-läxan? Här i livet tvingas vi ofta göra svåra val. För tillfället måste jag till exempel välja om jag skall låta Jose sitta och smaska på en morot i mitt öra eller om jag skall låsa ut henne på balkongen tills moroten är uppäten. Det är inte lätt. Men med tanke på hennes tidigare beteende denna afton tror jag att jag väljer alternativ 2.

Vi hade en trevlig stund med Timo. Vi drack kaffe och åt äppelkakan, som var god, trots att den var köpt. Timo sa att vi är underhållande. Ändå funderar vi på om det kanske vore en god idé att börja bete sig lite mer normalt. Det kan bli lite tråkigare, men vi kanske framstår som klokare och vettigare. Imorgon skall vi göra ett försök. Vi skall vara normala hela dagen och se om det passar oss.


Jose tyckte idag att jag borde bli tillsammans med mitt ex igen. Det tycker inte jag. Han är mycket trevlig och söt. Men jag är kär i någon annan. Japp, så är det.

Nu lägger jag av för idag.


So long!

// L

1 kommentar:

Anonym sa...

LYCKA TILL med försöken att återgå(?) till det normala! jag håller tummarna :)